«Служба зайнятості – це не виплати і компенсатори, а можливості для суб’єктів ринку праці»

21 грудня 2019 року виповнюється 29 років від дня створення державної служби зайнятості. Напередодні чергової річниці працівники Городнянської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості підводять підсумки діяльності на ринку соціальних послуг та дають оцінку досягнутому.

Зроблено багато, аби рухатися далі

Як повідомила директор Городнянської районної філії Чернігівського обласного центру зайнятості Інна Неврова, лише в нашому районі за 2019 рік  налічується 1388 звернень громадян за її послугами. Зокрема, 779 наших земляків працевлаштовано, 6 мешканців району отримали роботу завдяки програмам фінансової підтримки роботодавців, зокрема шляхом компенсації єдиного соціального внеску. 1 особа скористалася виплатою допомоги по безробіттю одноразово для започаткування власної справи. Крім того, 268 безробітних залучено до громадських та інших робіт тимчасового характеру, 146 скеровано на професійне навчання.

На шляху реформування

Сьогодні служба зайнятості переживає черговий етап свого розвитку. Аби відповідати вимогам часу, вона стала на шлях реформування, що має на меті перетворення її на сервісну установу сучасного формату з надання широкого комплексу ефективних послуг. «Наша мета на найближчі роки – змінити державну службу зайнятості так, щоб надавати привабливі на ринку послуги, які відповідають соціальним інтересам безробітних і очікуванням роботодавців. Служба зайнятості – це не виплати і компенсатори, а можливості для суб’єктів ринку праці», – зауважила І.Неврова.

У службі зайнятості підтримують тенденції до розвитку електронних сервісів, аби максимально скоротити витрату часу людей на виконання формальних процедур. Відтак, діють електронні кабінети роботодавця та шукача роботи, онлайн-реєстрація, онлайн-профорієнтація та профдіагностика.

Крім того, створено базу резюме та відеорезюме безробітних, для налагодження комунікації активно використовуються соціальні мережі тощо.

Шукати роботу та будувати кар’єру допомагають кар’єрні радники

З початку нинішнього року в службі зайнятості впроваджено інститут кар’єрних радників, які забезпечують індивідуальний підхід до кожного клієнта, якісне надання послуг з пошуку роботи та планування кар’єри.

Нова модель обслуговування безробітних будується на прийнятті взаємних зобов’язань для досягнення поставленої мети. Власне для цього, на основі результатів профілювання, кар’єрний радник допомагає клієнту скласти індивідуальний план працевлаштування. І це не якийсь універсальний документ, – зауважують у службі зайнятості і зазначають, що саме вивчення індивідуальної ситуації кожної людини та надання їй не формальних чи стандартних послуг, а лише тих, які сприятимуть успішному працевлаштуванню, допомагають у найкоротші терміни досягти бажаного результату.

На часі впровадження інституту консультанта роботодавця

Найближчим часом у службі зайнятості з’являться консультанти роботодавця. Новий підхід до обслуговування роботодавців передбачає надання кожному з них комплексних індивідуальних послуг з урахуванням специфіки підприємницької активності регіону, особливостей розвитку регіонального ринку праці.

Перед службою зайнятості стоять конкретні завдання: вдосконалити систему підбору кадрів та професійного навчання безробітних для результативного працевлаштування, скоротити термін укомплектування вакансій, відпрацювати механізм налагодження ефективної співпраці з підприємствами. «Роботодавці мають свідомо обирати службу зайнятості як єдину державну структуру, здатну на безоплатній основі швидко та якісно здійснювати добір потрібних працівників», – сказала І.Неврова.

Отож служба зайнятості розвивається, впроваджуються нові технології, сучасні сервіси. Все це робиться задля того, аби наші громадяни мали можливість жити і працювати на рідній землі. Це та мета, до якої прагнуть фахівці служби зайнятості і задля чого вони, власне працюють.