Городнянська міська рада
Новини

У Городні відбулося виїзне засідання комісії обласної ради

Які можливості для місцевого економічного розвитку громад є на сьогодні? Куди хочуть рухатися громади та які внутрішні ресурси використовують для цього? Які додаткові інструменти місцевого економічного розвитку громади можуть використати вже сьогодні?

Про це та багато іншого говорили 29 вересня під час виїзного засідання постійної комісії обласної ради з питань розвитку і реформування місцевого самоврядування, децентралізації та європейської інтеграції, яке відбулося за участі представників Городнянської міської та Тупичівської сільської рад на базі Городнянської міської ради.

У рамках виїзного засідання відбулась зустріч з народним депутатом України, головою підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталієм Безгіним, який із робочим візитом перебував на Чернігівщині.

До роботи комісії долучились також голова постійної комісії обласної ради з питань житлово-комунального господарства, транспорту та інфраструктури Іван Дементов та голова Чернігівської районної ради Микола Силенко.

Учасники засідання обговорили ключові завдання та виклики, які постають перед місцевою владою у зв’язку із сучасними державотворчими процесами. Також спілкувалися щодо розвитку та фінансової спроможності громад-учасниць сьогоднішнього засідання.

Голови Городнянської та Тупичівської громад Андрій Богдан та Лариса Шовкова ознайомили учасників засідання із станом справ у громадах, окреслили існуючі нагальні проблемі та поділилися власним досвідом у вирішенні тих чи інших питань.

Виступаючі озвучили низку проблем, які неможливо вирішити без втручання влади. Йшлося про недостатньо ефективний відбір проєктів регіонального розвитку, збільшення навантаження на місцеві бюджети, зокрема в частині надання освітніх та медичних послуг, забезпечення шкільними автобусами, фінансування соціально важливих та культурних об’єктів, ремонту доріг, проблеми забезпечення питною водою, пожежної безпеки тощо.

Одне з актуальних питань, яке порушили представники громад, – передача районних дочірніх агролісогосподарських підприємств комунального підприємства «Чернігівоблагроліс» обласної ради до комунальної власності міських, селищних та сільських рад. За словами очільників громад, це б допомогло у вирішенні низки проблемних питань завдяки додатковим джерелам надходжень для належного виконання своїх повноважень, переданих громадам у рамках децентралізації, розвитку соціальної інфраструктури.

Керманич Городнянської громади висловив думку стосовно того, що дієвим механізмом вирішення актуальних проблем могло б стати надання на законодавчому рівні спеціального статусу прикордонним територіям, який було б враховано при розподілі бюджетної субвенції з коригуванням на особливості місцевості і співвідношення території й щільності населення області.

Представники громад, окреслюючи наболілі питання, висловили сподівання, що за резульатом зустрічі буде ініційовано розв’язання цих питань на рівні Парламенту.

Беручи акивну участь у обговоренні, Віталій Безгін у своїх виступах надавав аргументовані роз’яснення щодо норм чинного законодавства, майнових і юридичних питань, а також розповів про подальші законодавчі ініціативи з продовження реформи децентралізації.

Підбиваючи підсумки, голова постійної комісії Сергій Крамаренко відзначив важливість таких зустрічей для вивчення успішного досвіду розвитку громад й подальшого застосування кращих практик на території регіону.

За його словами, дослідження ситуаціі безпосередньо на місцях у ході виїзних засідань є одним із дієвих механізмів ознайомлення із результатами реформи децентралізації. За підсумками вивчення проблем члени комісії виступатимуть з низкою законодавчих ініціатив щодо сприяння економічному розвитку та інвестиційної привабливості громад.

За інформацією відділу інформаційного забезпечення виконавчого апарату обласної ради

Пресслужба міської ради