На цьому тижні в Городнянській громаді запрацювали в режимі змішаного навчання обидва міських ліцеї і відкрив двері для дошкільнят садок №4.
Зважаючи на численні звернення батьків, міська рада звернулась до голови Чернігівської ОДА Вячеслава Чауса з проханням порушити клопотання перед Радою безпеки області про зменшення зони від кордону, в якій забороняється навчання в стаціонарному режимі, з 40 кілометрів до 20 кілометрів. До пропозиції дослухались , і 6 квітня згідно розпорядження міського голови була створена комісія для перевірки готовності закладів освіти по змішаному типу навчання шкіл. За результатами її висновків можливість працювати в такому режимі отримали обидва міські ліцеї та дитячий садок №4.
–Обов»язковою умовою для роботи в стаціонарному або змішаному режимі є наявність в закладі укриття, яке б відповідало визначеним вимогам, – каже начальник відділу освіти Городнянської міської ради Григорій Смоляр.– На жаль, в дитячому садку №1 і в Бутівському ліцеї нема таких укриттів, тому вони не отримали такої можливості. Рішення щодо того, в якому саме режимі буде працювати навчальний заклад, приймалось з урахуванням думки батьків, педагогічних колективів, громадськості та засновника. Тож було зроблено опитування, за результатами якого склалась наступна ситуація: у міському ліцеї №2 сьогодні проводиться навчання по змішаному типу як для молодших школярів, так і для старшокласників. За це проголосували 52 відсотка батьків. А в ліцеї №1 тільки початкова школа працює по змішаному типу згідно бажання батьків. Старші ж школярі займаються лише онлайн, бо тут більшість батьків, а саме 51 відсоток проголосували за дистанційне навчання.
Навчання по змішаному типу – це значить, що батьки можуть обирати як навчатиметься їхня дитина – ті, хто має таке бажання, ходять на уроки до ліцею, а ті, хто обирає дистанційне навчання, ті ж самі уроки відвідують онлайн, через трансляцію. Організовано й підвіз школярів – відтепер дітей підвозять не лише до Смичинського ліцею, який працював в такому режимі й раніше, оскільки Смичин не підпадав під 40-кілометрову зону, а й до обох міських ліцеїв. Оскільки учні з сіл також мають можливість обирати форму навчання, більша частина з них обрала дистанційне. Наразі підвозяться на уроки учні з Пекурівки, Хрипівки, Моложави, Вокзал-Городні, Ясенівки, Хотівлі, Дроздовиці, Політрудні, Півнівщини, Горошківки. І хоч підвіз не економічний, бо з деяких сіл їздять одна-дві дитини, але ті, хто мав таке бажання, отримали можливість навчатись стаціонарно. Перші дні, доки вирішувалось питання постачання продуктів та проходження медогляду працівниками кухні, шкільні їдальні не працювали, але нині це питання вирішено і з понеділка всі учні, які відвідують ліцеї, будуть забезпечені гарячим харчуванням.
Що стосується дитячого садка №4, то на сьогодні тут працюють дві групи відповідно до 45 заяв батьків. Це діти, чиї батьки обоє працюють, діти внутрішньо переміщених осіб та діти, чиї батьки нині захищають Україну в боях. Розглядається питання про відкриття груп для дошкільнят віком 5-6 років, щоб вони мали можливість готуватися до школи – в залежності скільки таких бажаючих виявиться і скільки зможе вмістити укриття відповідно до визначених норм. Вивчається можливість і відкриття тимчасового садка на період літніх канікул на базі ліцею №1. Але це зробити досить проблемно, оскільки для перебування дошкільнят у закладі є певні вимоги – окремий вхід, відповідність умов вимогам Держпродспоживслужби та санстанції.