Городнянська міська рада
Новини

Андрій Богдан про міський бюджет та його основні складові

Що таке міський бюджет та його основні складові. Якщо спростити до мінімуму пояснення цього терміну, то можна вважати бюджет рахунком, котрий акумулює кошти для забезпечення основних потреб мешканців громади та створення комфортних умов для їх проживання.

Усі ми знаємо, що бюджет складається з дохідної та видаткової частин, які повинні бути збалансованими. Іншими словами розмір доходів повинен відповідати розміру видатків, які витрачаються на розвиток основних галузей. Це освіта, медицина, житлово-комунальне господарство, культура тощо.

Варто зазначити, що сьогодні 48% власних доходів до бюджету надходить за рахунок сплати податку з доходів з фізичних осіб, тобто їх  сплачують мешканці, які офіційно працевлаштовані. Ще ж 52% доходів бюджет отримує за рахунок сплати інших податків та зборів, які збираються на території громади. До них належить земельний податок, рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів, акциз з продажу пального, податок на нерухомість та інші. Іншими словами наповнюваність бюджету напряму залежить від кількості сплачених податків. Тому міська рада зацікавлена у збільшенням дохідної частини бюджету, і така позитивна динаміка наповнюваності бюджету спостерігається упродовж останніх років.

Окремо хочеться подякувати сумлінним платникам податків і присоромити тих, хто ухиляється від їх сплати. Це стосується всіх, хто надає послуги, при цьому не сплачуючи жодної копійки до місцевого бюджету, і голосно вимагає змін на краще. Давайте будемо чесними і почнемо усвідомлювати власну відповідальність в побудові економіки своєї громади. Ми повинні розуміти, що окрім власних інтересів та бажань маємо ще й обов’язки. Тому формування колективної відповідальності є головною умовою подальшого розвитку.

Щодо видаткової частини бюджету, яка за 5 місяців цього року становила 67,8 млн. грн., 85% всіх витрат громади спрямовано на оплату праці та енергоносії. Решта коштів витрачено на вторинні видатки. Це стосується благоустрою, ремонту доріг, закупівлі обладнання, проведення культурних заходів тощо.

Коли ж потреб багато, а доходів мало, то постає питання оптимізації або скорочень витрат бюджету. Проте, ми намагаємося створювати гідні умови і в закладах освіти й медицини, освітлювати вулиці, проводити мережу інтернет в сільській місцевості. Для цього, окрім використання власних фінансових ресурсів, працюємо над залученням допомоги від держави у вигляді субвенцій. Хочу, щоб усі розуміли, що це цільові кошти, місцева влада є їх розпорядником і може їх витрати лише за призначенням.

Кошти міського бюджету розподіляються за згодою депутатів на засіданнях сесії міської ради. Попередньо проекти рішень погоджуються з бюджетною комісією, утвореною з числах тих же депутатів міської ради. Тобто люди, яких обрала громада на виборах, вирішують на що витрати гроші. До того ж рух всіх коштів здійснюється через державну казначейську службу, яка забезпечує додатковий контроль за їх цільовим використанням, а звіт оприлюднюються на відкритому порталі spending.gov.ua, з ним можуть ознайомитися усі бажаючі.

З огляду на літній період та настання періоду відпусток, очікуємо нестачу коштів на виплату відпускних педагогам. Така тенденція, на жаль, зберігається упродовж багатьох років. Цьогоріч це пов’язано із нестачею освітньої субвенції від держави і наявністю шкіл, що не були оптимізовані до їх приєднання в освітню галузь громади.

Звертаюся до усіх жителів громади з порадою бути критичними щодо необґрунтованих домислів, стосовно неправомірного витрачання коштів. А міська рада у свою чергу буде працювати над наповненням бюджету та ефективного використання фінансових ресурсів, яких завжди обмаль для задоволення суспільних потреб.